Customer Success Manager
Magma är en av Sveriges snabbast växande startups som utvecklar världens ledande tjänst för matematikundervisning. Vi stöttar hundratusentals elever och lärare för att skapa en bättre och mer engagerande utbildning i Sverige och USA. Genom Magma får elever ett roligare sätt att lära sig matte på samtidigt som lärare enkelt kan se vilka utmaningar som elever har i klassrummet.
Vi är en uppstickare inom utbildning som har vuxit otroligt snabbt tack vare ett starkt driv och en övertygelse om att skola och utbildning kan göras mer meningsfullt. Vi är ett ambitiöst team där alla har möjlighet att påverka företagets och produktens riktning. Magma är en fantastisk plats för dig som vill arbeta med drivna kollegor mot ett givande mål. Vi har kontor i Stockholm, Warsawa och New York där vi har otroligt roligt tillsammans, samtidigt som vi revolutionerar hur elever lär sig matte!
Rollen
Customer Success-teamet är den delen av Magma som jobbar allra närmast våra användare och ansvarar för att de får ut maximalt värde av produkten. Vi söker en utåtriktad, nyfiken och ansvarstagande person som inte har några problem att driva ett flertal projekt samtidigt. Som Customer Success Manager är ditt viktigaste uppdrag att säkerställa att lärare, elever och skolledare i våra kommuner har rätt kompetens kring hur Magma kan användas i undervisningen samt att de är nöjda över tid. Rollen handlar till stor del om att sköta kontakten med kommuner centralt för att hantera implementering, utbildningsinsatser samt utforska hur vi kan stötta varje kommun på bästa sätt. Du kommer dagligen vara i kontakt med lärare och skolledare samt träffa elever i deras klassrum på veckobasis, vilket är otroligt kul och givande.
Vem du är och vad du kan
Du är en självgående och vass problemlösare med ett stort mått av tålamod. Du får energi av att stötta och utveckla andra och har inga problem att prata inför stora grupper av människor. Du kommer att vara en kritisk länk mellan vårt företag och våra kunder, vilket innebär att du inte har några problem att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du är en lagspelare då du som Customer Success Manager jobbar väldigt nära alla team inom organisationen. Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet av att leverera service i världsklass, där ditt mål alltid ska vara att överträffa kundens förväntningar. Du ska ha lätt för att ställa om, ha ett naturligt driv att vilja förbättra och förenkla för användarna och aldrig tveka inför att göra det lilla extra.
Vad vi erbjuder
- Spela en nyckelroll i en spännande resa. Vi är ett ungt, hungrigt & snabbväxande startup med ett meningsfullt syfte.
- Fantastiska kollegor du kommer lära dig massor av och samtidigt ha kul med
- Konkurrenskraftig ersättning
- Möjlighet att utvecklas och växa in i ledarskapsroller i samband med att bolaget växer
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm, Hantverkargatan
Ersättning: Fast lön
Ett äventyr klippt och skuret för dig? Sök!
Låter detta som ditt nästa äventyr? Skicka i så fall ditt CV och ett personligt brev till join@magma.se. Vi ser fram emot din ansökan!